Regulamin

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Sklep internetowy, działający pod adresem www.rakoserwis.pl prowadzony jest przez firmę Rako Optyk Serwis sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie ul. Narutowicza 12. Miejscem wykonywania działalności jest Szczecin ul. Narutowicza 12 70-240. Przedsiębiorca zarejestrowany jest pod numerem NIP: 852-251-02-24 i REGON: 320372461. Spółka zarejestrowana jest w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem: 0000282214 prowadzonej przez Prezydenta Miasta Szczecina.
  2. Sklep internetowy, działający pod adresem www.rakoserwis.pl prowadzi za pośrednictwem sieci Internet sprzedaż hurtową i detaliczną artykułów optycznych (soczewki okularowe, oprawki korekcyjne, okulary przeciwsłoneczne, narzędzia, urządzenia i akcesoria). Oferta skierowana jest wyłącznie do profesjonalistów z branży optycznej i okulistycznej (optyków, okulistów, optometrystów). Warunkiem koniecznym jest prowadzenie stacjonarnego zakładu (salonu) optycznego. Rako Optyk Serwis nie prowadzi sprzedaży do sklepów internetowych.
  3. Złożenie zamówienia na stronie internetowej www.rakoserwis.pl oznacza akceptację postanowień niniejszego regulaminu.
  4. Zamówienia są przyjmowane przez stronę www.rakoserwis.pl. Do złożenia zamówienia konieczne jest wypełnienie formularza rejestracyjnego klienta dostępnego pod wskazanym wyżej adresem internetowym oraz zalogowania do serwisu celem umożliwienia identyfikacji zamówienia. Złożenie zamówienia bez zarejestrowania klienta i późniejszego zalogowania do serwisu nie jest możliwe za pośrednictwem strony internetowej. Rejestracji dokonujemy tylko raz, każde następne korzystanie z serwisu będzie możliwe po uprzednim zalogowaniu się, czyli podaniu ustalonego podczas rejestracji nr klienta i hasła.
  5. Zarejestrowanie się w serwisie www.rakoserwis.pl jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na wysyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną na podany podczas rejestracji adres e-mail oraz za pośrednictwem SMS na podany numer telefonu.
  6. Strona www.rakoserwis.pl wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania zawartości koszyka. Korzystanie z serwisu www.rakoserwis.pl jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na na ich stosowanie.
  7. Każde złożone zamówienie może zostać potwierdzone telefonicznie, w tym celu Centrum Obsługi Klienta kontaktuje się z klientem telefonicznie na numer podany podczas rejestracji. Każde zamówienie złożone przez www.rakoserwis.pl jest potwierdzone e-mailem. W przypadku braku potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji, prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Klienta. Firma Rako Optyk Serwis nie odpowiada za zamówienia nie potwierdzone. Status zamówienia złożone nie jest róznoznaczny z otrzymaniem zamówienia przez serwis www, dopiero status w realizacji stanowi o jego przyjęciu.
  8. Zamówienie do momentu jego wysłania można dowolnie zmieniać. Po jego wysłaniu, aby anulować złożone zamówienie lub dokonać zmian, należy skontaktować się z Centrum Obsługi Klienta, wysyłając odpowiednią dyspozycję pocztą elektroniczną lub informując telefonicznie. W przypadku przekazania zamówionego towaru do wysyłki zmiana lub anulowanie zamówienia nie jest możliwe.
  9. Zamówienia potwierdzone przez klienta w dni powszednie po godzinie 12-tej w przypadku wysyłki priorytetem i po godzinie 14-tej w przypadku przesyłki kurierskiej, soboty, niedziele i święta (liczy się data i godzina dotarcia informacji do sprzedawcy) realizowane będą w następny dzień roboczy. Zamówienia złożone do godziny 12-tej w przypadku priorytetu i do godziny 14-tej w przypadku przesyłki kurierskiej w dzień roboczy realizowane będą tego samego dnia.
  10. Istnieje możliwość dodawania nowego zamówienia do już złożonego. W tym celu, należy poinformować o tym fakcie Centrum Obsługi Klienta za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie. Jeżeli domówienie będzie złożone przed godziną uprawniającą do wysyłki tego samego dnia, pierwsze zamówienie wraz z domówieniem zostanie wysłane w dniu bieżącym. Jeśli natomiast domówienie zostanie złożone po tzw. gwarantowanej godzinie, zamówienie mogą zostać połączone, z gwarantowaną wysyłką w dniu następnym. Sposób dostawy połączonych zamówień narzuca pierwsze z nich. Jeśli miałoby być inaczej, należy poinformować o tym Centrum Obsługi Klienta. Pamiętać jednak należy o tym, iż system będzie na początku traktował zamówienia jako oddzielne i koszty będą naliczane również niezależnie.
  11. Odbiór zamówienia możliwy jest w siedzibie Rako Optyk Serwis (ul. Narutowicza 12 70-240 Szczecin), lub za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej (do wyboru: GLS, DHL, DPD) lub transportem własnym sprzedawcy na terenie Szczecina. Zakupione towary są dostarczane w wybrany przez klienta i określony w zamówieniu sposób, pod adres wskazany w formularzu zamówień. W przypadku odbioru osobiście nie jest pobierana żadna opłata, podobnie jak w przypadku dowozu na terenie Szczecina, w przypadku wysyłki pocztą lub kurierem pobierana jest opłata według wskazanego niżej cennika.
  12. Oferta prezentowana na stronach sklepu internetowego www.rakoserwis.pl nie jest stanem magazynowym firmy. Zamówienie zostanie zrealizowane pod warunkiem, że zamawiany towar jest dostępny w magazynie. W przypadku braku towaru w magazynie Zamawiający zostanie o tym poinformowany w terminie 1 dnia roboczego od daty otrzymania zamówienia z informacją o terminie realizacji. Jeżeli klient nie wyrazi zgody na wydłużenie czasu realizacji zamówienia, może całkowicie zrezygnować z zamówienia bądź też zrezygnować tylko z pozycji, która wydłuża czas realizacji zamówienia.
  13. Zgodnie z ustawą ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.), klient będący konsumentem może zrezygnować z towaru kupionego w naszym sklepie bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki. Zwracany towar nie może być używany ani zniszczony. Odesłany powinien być w oryginalnym opakowaniu. Pieniądze (wraz z kosztami transportu) zostaną zwrócone w ciągu 10 dni roboczych od daty otrzymania zwrotu towaru przelewem bankowym na konto klienta lub jeśli Klient wyrazi na to zgodę, kwota należna za zwrot towaru zostanie odliczona od wartości pobrania za kolejną przesyłkę.
  14. Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a firmą Rako Optyk Serwis sp. z o.o. a dołączona do przesyłki Faktura Vat zawiera jej istotne postanowienia, tj. dane sprzedawcy i nabywcy, przedmiot umowy, datę sprzedaży, cenę oraz termin zapłaty.
  15. Ceny wskazane na stronie internetowej są cenami netto, tzn. nie zawierającymi podatku od towarów i usług (VAT).
  16. Firma Rako Optyk Serwis sp, z o. o. preferuje następujące formy płatności za zamówiony towar: gotówką (przy odbiorze własnym w siedzibie firmy lub dostawie transportem własnym sprzedawcy); za pobraniem: należność pobiera listonosz lub kurier. Możliwa jest również płatność przelewem przed wysłaniem zamówionego towaru (forma ta możliwa jest po uprzednim skontaktowaniem się z Centrum Obsługi Klienta).
  17. Firma Rako Optyk Serwis udziela dwuletniej gwarancji na swoje produkty. Gwarancja ta nie obejmuje jednak wad powstałych w wyniku uszkodzeń mechanicznych oraz niewłaściwego użytkowania.
  18. Jeżeli po otrzymaniu produktu i sprawdzeniu okaże się, że jest on wadliwy lub posiada nieprawidłowe parametry należy niezwłocznie powiadomić o tym dział reklamacji. Firma Rako Optyk Serwis po uznaniu reklamacji za zasadną zobowiązuje się wówczas w terminie 14 dni od daty otrzymania zwrotu towaru naprawić towar albo wymienić niewłaściwy bądź wadliwy towar na wolny od wad. W takim przypadku klient powinien odesłać wadliwy towar przesyłką pocztową na adres sprzedawcy: Rako Optyk Serwis sp. z o.o. ul. Narutowicza 12 72-240 Szczecin. Do odsyłanego towaru należy dołączyć fakturę zakupu oraz wypełniony formularz przesyłki zwrotnej (do pobrania na stronie www.rakoserwis.pl). W przypadku gdy wymiana towaru wobec uwzględnienia reklamacji nie będzie możliwa, sprzedawca wypłaci nabywcy równowartość towaru lub zaoferuje mu inny, dostępny w sklepie towar do wyboru.